Sunday, May 21, 2006

International Style

Včera jsem se chtěl podívat do nového Apple Store na Páté avenue.



Asi půlhodinová fronta před skleněnou kostkou mě odradila a tak jsem se raději zašel podívat na mrakodrap Seagram Building od Ludwiga Mies van der Rohe.

Fascinuje mě, že architekt Mies, který působil 30 let v Evropě a navrhl jednu z nejvýznamějších staveb u nás, se v 51 letech odstěhoval do Spojených Států a tam dalších 30 let patřil k předním architektům tzv. "International Style". V tom mají něco s Stevem Jobsem společného: začínat znovu a být opět velmi úspěšný. A tak mají tady v recepci v hotelu křesla "Barcelona Lounge Chair" od Miese, na kterých sedí turisté a poslouchají iPod. Kruh se uzavřel...

1 comment:

Anonymous said...

Nic proti, ale kromě výšky (nezvyk pro mě jako Evropana/Čecha)mě Seagram Building přijde stejně zajímavá jako "kostky" hypermarketů na předměstích.