Monday, February 19, 2007

Canon vs. Nikon vs. Global Warming

V neděli dopoledne nám globální oteplování připravilo krásné počasí a tak jsme vyrazili do ZOO. Přestože v poslední době nejradši fotím s novým objektivem Canon EF 50mm 1.2L, vzal jsem si na zvířátka něco delšího: Canon EF 70-200mm 2.8L s 1.4x extenderem. A připadal jsem si jako doma! Cestou mezi pavilony jsem potkal pět nadšenců s teleobjektivy a VŠICHNI měli značku Canon. Z čehož mi vychází, že se v Česku kupují pouze fotoaparáty Canon. Žádný Nikon jsem přece neviděl!

Ale teď vážně. Dělat závěry z jedné návštěvy v ZOO je stejně logické, jako si myslet, že globální oteplování znamená, že letos fouká, loni byla zima, předloni byly záplavy a v neděli svítilo sluníčko...

Myslím si ale, že pálit fosilní paliva rychlostí, jakou to děláme dnes, je naprosto špatné. A tohle jsem o tom napsal v září 2004:

Question du jour

Dnes v našem putovaní po Geeklandii otevřeme novou sekci "Obnovitelná energie". Výroba a zejména spotřeba energie je problém, který trápí celý svět. Zejména ve Spojených Státech určuje energie jak domácí, tak i zahraniční politiku. Otázka "du jour" tady zní: "Jak se vlastně dostala naše ropa pod jejich písek!?!".
Vzpoměl jsem si na to včera večer. Řídil jsem totiž po večeři v San Francisku do Palo Alto, což je asi 60 kilometrů na jih. Scéna, jak z amerického filmu: Kalifornie, neděle pozdě večer, 107.7 "The Bone", Higway 101. K mému překvapení byla dálnice v obou směrech plná aut! Pět pruhů v každém směru! Zkoušel jsem si na chvíli představit kolik takových dálnic je po Silicon Valley, kolik jich je v USA a došlo mi, že se budeme muset v Geeklandii věnovat obnovitelné energii. Jinak nám zůstane jen ten jejich písek.

No comments: