Skoro každé zařízení, které se mi v poslední době dostalo do ruky, mělo nějaký bug v software a tak trávím spoustu času stahováním a instalací nejrůznějších firmware, driverů a záplat operačních systémů. Podobnou zábavu měli teď i technici v Lockeed Martin - ozáplatovat museli systémy v F-22 Raptor - nejnovějším a nejdražším bojovém letounu americké armády.
Při přeletu z Havaje do Japonska totiž tyto letadla poprvé překročily Datovou hranici a náhlá změna datumu přivodila pád řady palubních počítačů - palivové, navigační a komunikační systémy přestaly pracovat a nepomohl ani jejich "reboot". Naštěstí bylo hezké počasí a tak je létající tankery navedly zpět na Havaj.
Vůbec mě taková závada nepřekvapuje. Někoho, kdo ve Virginii (nebo Bangalore) psal tento software, určitě nenapadlo, že by se se datum mohlo posunout nejen o den dopředu, ale i o den zpět!!!
Wednesday, February 28, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Jak uz se na internetu objevilo, nebyla to s nejvetsi pravdepodobnosti v datu, protoze letadla letaji podle UMT casu. Mnohem spise to byl vypadek navigace v souvislosti s prechodem z 179.99W na 180.00E.
Coz se pri ceste do prace do Tysons Corner, VA nestava. Neni to tedy o nic vic nebo mene prekvapive...
Nevim, co je na tom pravdy, ale podobny problem se jiz vyskytnul v minulosti (jestli u F16?) pri preletu rovniku ;-) Clovek by cekal, ze si na to uz daji pozor.
O tom rovniku jsem taky slysel. Ale tam to bylo jeste horsi - pri prekroceni rovniku na jizni polokouli se letadlo prevratilo vzhuru nohama a nechtelo se vratit do spravne polohy. Dokonce bylo ochotno v te poloze vzhuru nohama i odhazovat bomby a nadrze.
Dalsi prihodou bylo, ze firma dorucila prvni verzi jednoho z prvnich letadel, ktere bylo rizene kompletne softwarem (byla to taky ona F-16? nevim), piloti si do nej sedli a prvni, co vyzkouseli, bylo zatahnout podvozek ve stoje na letisti. A software to provedl ;-)
Datumu? Co to sakra je?!
Post a Comment