Ivo Lukačovič na svém blogu nedávno psal o hrušce vypěstované v Číně a poslané letadlem do Čech. Kdyby použil místo hrušky jablko, byl by ještě blíže skutečnosti. Firma Apple totiž používá pro své výrobky tzv. Direct Distribution. A tak jakákoliv objednávka na AppleStore je vyřízena v Suzhou v Číně a poslána letadlem firmy Fedex přímo na adresu zákazníka v US (s mezipřistáním na Aljašce a v Memphisu).
Ivo udělal z globalizované hrušky několik závěrů a je zajímavé si je přečíst. Já si osobně myslím, že cena ropy a poptávka po ní donutí firmy reagovat a investovat do technologií, které nás zbaví na závislosti na ropě. Známý citát říká, že "Doba kamenná neskončila na nedostatek kamenů" a podobné to bude s ropou...
Thursday, May 18, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Souhlasím. Věřím, že pro firmy bude brzy jednodušší usadit své zaměstnance za počítač doma, než platit množství peněz za spotřebované energie klimatizováním kanceláří apod.
You have missed the most important.
Post a Comment